Teveel meegemaakt om te vertellen :) - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu Teveel meegemaakt om te vertellen :) - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu

Teveel meegemaakt om te vertellen :)

Blijf op de hoogte en volg Roxy

04 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Eigenlijk moet ik nu heel hard mijn lessen voor deze week voorbereiden of mijn kamer opruimen aangezien die een grote bende is.. maar in plaats daarvan ga ik een lekker uitgebreid verhaal vertellen over mijn leven in Belfast, want oh.. wat heb ik een veel mooie en bijzondere dingen meegemaakt!

Laat ik maar eens beginnen bij mij weekje vakantie. Wat een heerlijke week, ik was kapot van mijn eerste week stage, gelukkig had ik na een week al vakantie. Ik heb het rustig aan gedaan, ofja.. redelijk rustig. Maandag hadden we de hele dag een eigen party! We begonnen om 13.00 met een ‘paar’ drankjes drinken, je kunt wel raden hoe dat afloopt! Het was een topmiddag! En de dag erna gewoon nergens last van!
En dan kwam het hoogte punt van de vakantie, die donderdag ben ik samen met Ida, een meisje uit Denemarken, naar Londendarry geweest. Is een klein stadje 1,5 voorbij Belfast. Dat was 3 dagen genieten. We hebben geslapen in een Bed and Breakfast en een Hostel. Voor mij was het de alle eerste keer om daar te slapen en ik moet zeggen.. daar kan ik wel aan wennen. Behalve aan de douche’s, dat was gewoon te vies.. maar we hebben daar het echte Ierse leven meegemaakt in een pub (video is te vinden op mijn Facebook). We hebben drie dagen gewoon alleen maar gewandeld en dingen bekeken, en ik moet toegeven.. zelfs de geschiedenis is interessant! :)

Maar na een heerlijk weekje vakantie begon stage weer.. ik had er erg veel zin in om de jongens weer te zien en te genieten van al mijn ervaringen daar. Maar wat zag ik op tegen de tijden. Ik sta elke ochtend om half 7 op en kom thuis om 5 uur. het is niet normaal zwaar. Want zodra ik thuis kom moet ik veel voorbereiden en evalueren. Zoveel dat ik een keer tot 24.00 bezig ben geweest, uhf.. maar ik heb het er allemaal voor over.
Ik krijg steeds beter contact met de jongens, maar och.. wat maak ik toch weer een paar blunders voor de klas. Zo floept er tussendoor nog wel eens een Nederlands woordje uit waar de jongens helemaal niks van begrijpen, ze vinden het geweldig. Daarnaast sprak ik het woord ‘title’ uit als ‘titel’ (op zijn Nederlands). De jongens vroegen wat ‘titel’ betekende. Dus ik zo: titel? Een titel van een boek?! Waarop ze antwoorden: Do you mean Title? Oeps..

En dan nog iets.. ik heb dus een heel charmant pakje aan waar ik echt amper in kan bewegen. Zo liet ik dus een pen op de grond vallen die ik toch echt moest oprapen, de jongens keken me aan met een blik ‘dat gaat je niet lukken’. Maar wonder boven wonder is het me gelukt! Mijn mentor kon ze lach gewoon niet inhouden.

En dan nog iets ‘leuks’ op stage. Donderdag was ik gezellig aan het lunchen met alle andere docenten, komt er een docent naar me toe: Roxy, there is somebody for you. Voor mij? Dacht ik.. en ja hoor.. daar stond mijn tutor van Stranmillis voor me neus, SURPRISE?! Op dit moment schrok ik even maar ik bleef heel koel. Mijn mentor heeft meteen een goed woordje voor me gedaan! En toen bedacht ik me ineens dat ik de worksheets vergeten was op uit te printen. Dus ik ren naar de klas om de computer op te starten, en ja hoor.. computer kapot. Ik had nog 2 minuten de tijd. En het enige wat mijn tutor zei: Ja dat is jouw probleem.. en er kwam geen lachje van af. Ik zet de jongens aan het werk en probeer mensen te regelen die de computer konden maken. And thank god! Een teacher heeft hem weer helemaal gemaakt zodat ik vervolgens mijn les perfect kon vervolgen. De kinderen vonden mijn les geweldig. Ik had een les gegeven over gewicht, ik heb er een interactieve les van gemaakt waarbij er veel interactie was. Het commentaar van mijn tutor was globaal, ze was niet tevreden over mijn map (ja dat is mijn schuld, ik had alles op mijn USB stick staan ipv mijn map.. oeps) maar gelukkig maakte ze er geen probleem van. Ze heeft een paar verbeter punten waar ik hard aan ga werken zodat het de volgende keer een stuk beter gaat!
Mijn mentor is heel tevreden over mij, zo tevreden dat die naar de directrice is gegaan om dat te melden (blije ik natuurlijk, haha). Hij denkt dat ik veel aankan dus heeft hij mij maar weer een extra opdracht gegeven (geen blije ik meer...). Elke dag sta ik wel met een lach op, want ik mag weer naar stage! Ik moet ook zeggen dat ik veel zin heb in morgen!

Omdat ik die extra opdracht had gekregen zou ik eigenlijk heel het weekend aan school moeten werken. Maar in plaats daarvan ben ik zaterdag met een paar meiden naar Bongar geweest. Wat een mooi stadje is dat! We hebben daar voor het eerst in Ierland de oceaan gezien. dat was alleen maar genieten en genieten. (maar zondag heb ik wel heel de dag, ja echt heel de dag, aan school gewerkt!)
Maar vandaag was optimaal genieten!!! Ik hoefde vandaag niet naar stage want we hadden vandaag een daytrip gemaakt naar Giants Causeways. Stranmillis had dit geregeld voor al de Erasmus studenten. En wauw, wauw, wauw! Dit is het mooiste wat ik heb gezien. Het is ook de enige plek waar je dit kunt zien op heel de wereld! Ik heb veel foto’s gemaakt die ik allemaal wel kan laten zien aan jullie, maar foto’s zeggen niet genoeg.. je moet gewoon lekker hier naartoe komen en dit geweldige gevoel te krijgen. ik had alleen maar gelukmomentjes! We hebben veel gewandeld over rotsten en over de kust. Ook heb ik de brug overgestoken. Het was een houten brug over een stuk zee! We hebben veel verschillende bergen beklommen, en man.. wat was ik uitgeput. Ik heb hier de ene work-out naar de andere!

Verder gaat het goed hier in Belfast. Zoals je kunt lezen plan ik elke dag wel iets.. dus ik ben elke dag helemaal KAPOT! Maar ik heb het er allemaal voor over. Ik moet toegeven dat ik thuis soms wel een beetje mis, helemaal als ik lieve kaartjes krijg op de post uit Nederland en lieve mailtjes! Ik vind het heerlijk om jullie verhalen en ervaringen te horen van Nederland. Maar alle mensen hier en de ervaringen die ik meemaak maakt alles weer helemaal goed!

Ik krijg veel vragen hoe het met mijn Engels gaat. En ik moet zeggen, dat gaat redelijk tot gewoon super goed! Ik maak nog wel vaak blunders met mijn uitspraak of het verwisselen van woorden: zo haal ik ‘scarf’ (sjaal) en ‘knife’ (mes) door elkaar, ja hoe ik daar bij kom? Geen ideee! Ook zeg ik ‘shape’ terwijl ik ‘sheep’ bedoel. We lachen er maar allemaal hard om! Maar ik heb al heel veel woordjes geleerd, hier komen er een paar: Sleep in (uitslapen), towel (handdoek), pilow (kussen). Zo.. nu heb ik jullie Engels ook weer bijgespijkerd. Mijn Engels wordt elke dag namelijk bijgespijkerd!

Oh en dan nog even iets heel leuks! Over drie weken hebben we drie weken vakantie, en hier komt het: ik ga gewoon reizen door de UK! Ik heb een hele planning gemaakt, komt tie:
Eerste week:
- eerste paar dagen in Dublin met Hilde en andere meiden van hier
- daarna een paar daagjes Londen met Hilde en Kelly
Tweede week:
- een paar dagen rond reizen in Engeland met Kelly
- na deze paar dagen naar Scotland met Kelly, Ida, Sanna, Magdalena en Cherrith
Derde week
- of naar een cottage met al de Erasmus studenten of een rondreis in het zuiden van Ierland!

Dus ik ben helemaal blij en gelukkig hier! Zo blij en gelukkig dat ik waarschijnlijk heel veel spellingfouten maak, maar dat doet me echt helemaal NIKS! En zo blij dat ik waarschijnlijk heel veel vergeet te vertellen, hihi. Het is hier nu half 9.. tijd om mijn Franse les voor te bereiden! Want ja, ik ben dubbelzijdig.. ik ga woensdag een les in het Frans geven, dat wordt lachen geblazen natuurlijk!

Mijn foto’s kun je allemaal vinden op mijn Facebook! Het kost me namelijk heel veel tijd om ze hierop te uploaden.. en ik heb hier ook limiet!
Heel veel knuffels en liefs uit Belfast! 

  • 04 Maart 2013 - 21:49

    Auk:

    hahahaha, rox, gelukkig vertel je zelf al over die spelfouten!

  • 05 Maart 2013 - 07:44

    Wieke:

    Topper!

  • 07 Maart 2013 - 16:09

    Janne:

    roxyyyyy
    wat leuk om te lezen dat je t daar zo enorm naar je zin hebt! giants causeway vond ik toen ook echt super super mooi, helaas niet op die enge brug geweest toen haha. je drie weken vakantie tripjes zien er ook jaloersmakend uit.
    het is stiekem wel een beetje saai zonder jullie in de pub ;)
    geniet ervan daar! liefs

  • 16 Maart 2013 - 17:08

    Jessy:

    Hee schattie!!
    Hèhè, ik heb ook even tijd om jouw blog te lezen!! =D Wat een verhaal!! Klinkt echt geweldig allemaal! Wat een avonturen en wat zie je toch veel daar!! Ik ben beetje jaloers hoor! Het klinkt echt fantastisch! Maak er een topvakantie van, maar dat gaat vast helemaal goed komen!
    Veel liefs uit Sevilla!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxy

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 4547

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Down Under in Australia

18 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Belfast!

Landen bezocht: