I wanna see more of the world! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu I wanna see more of the world! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu

I wanna see more of the world!

Blijf op de hoogte en volg Roxy

18 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

18 april’13

Het is al weer een tijdje dat ik geschreven heb, en in deze tijd is er van alles gebeurd. Ik heb namelijk een geweldige easter break gehad van drie weken, al moet ik zeggen dat ik nu alweer vakantie kan gebruiken.. want ja, reizen is behoorlijk zwaar. Heel deze reis ben ik samen geweest met Kelly, een Amerikaans meisje, en Suzie, onze mega koffer, maar naast Kelly en Suzie hebben we verschillende andere meiden van Erasmus ontmoet en samen gereisd (Hilde, Ida, Sanna en Magdalena). Maar wees niet bang, ik ga geen boek schrijven over mijn reis ervaringen!
In deze drie weken heb ik:
- geweldige mensen leren kennen
- in 10 verschillende hostels geslapen
- 9 verschillende plaatsen bezocht
- 3x gevlogen (waarbij we maar 15 kilo mochten hebben, en natuurlijk hadden wij 21 kilo.. dus we hadden alle kleren aangetrokken, wat was het warm.. maar het is beter dan 120 euro betalen. Iedereen op heel het vliegtuig heeft ons echt uitgelachen ofzo, want het was natuurlijk geen gezicht, haha)
- teveel in de bus gezeten
- een ervaring op gedaan die ik nooit meer ga vergeten.
- leren kaartlezen

DUBLIN (Kelly, Hilde, Ida and Sanna)
We begonnen de reis in Dublin, en ik moet zeggen, het is eigenlijk Belfast maar dan in het groot. We hebben verschillende Irish pubs bezocht met live muziek. Maar naast de pubs zijn we ook naar verschillende kathedralen geweest, want wij zitten nooit stil. Ook hebben we het Guinness store house bezocht, hier hebben we alle informatie gekregen over Guinness.
Maar het hoogte punt van mijn Dublin was toch de daytrip. We zijn naar Kilkenny gereden waar ik een Cave heb gezien, het was een schattig stadje met lieve, kleine huisjes en andere gebouwen. Daarnaast zijn we door the Wicklow Mountains and Glendalough gereden. Geweldige mooie Bergen waar de film ‘PS I love you’ is opgenomen, maar man.. wat was het koud!

LONDON (Kelly, Hilde and Magdalena)
En dan was het eindelijk zo ver, LONDEN! We hadden grote verwachten die allemaal uit zijn gekomen. Het was geweldig mooi! Zo hebben we natuurlijk al de toerist dingen bezocht zoals de Big Ben, London Eye and the Tower Bridge.
Londen is de enige plaats waar we niet in een hostel verbleven, we verbleven op een campus (gratis). Kelly heeft een vriendin die daar les geeft en we konden slapen in een HUGE huis. De campus was voor kinderen van 10 tot 18 jaar en gaan intern naar school. Ze slapen en eten ook op school in verschillende gebouwen. De campus deed me meer denken aan een dorp, ze hadden boerderijen, kerken, 2 grote meren en noem maar op. Vanaf de campus was het een klein halfuurtje naar het centrum met de trein, dus dat was prima te doen.
Daarnaast zijn we naar de musical Wicked geweest, wat heb ik gelachen zeg!
En waar ik nog meer om heb gelachen zijn de blunders die we gemaakt hebben. Zo hebben we vast gezeten in de poortjes van de underground, zijn we elkaar kwijt geraakt in de underground (metro), zijn we voor de gek gehouden door een ‘look a like’ prinses Kate en zijn we op TV gekomen. Het was dus een en al lachen geblazen!
MANCHESTER (Kelly and Magdalena)

Daarna zijn we naar Manchester gereden.. tja, wat moet ik hier over zeggen, ik was niet heel enthousiast! Er lag veel troep op de straat, de mensen waren daar maar raar en er waren niet echt interessante dingen te zien. Wel hebben we een leuke tijd gehad met elkaar en we hebben een Australische jongen ontmoet waar we deze dagen op getrokken hebben.
Hoogte punten van deze plaats zijn er eigenlijk niet.. haha, het was meer een paar dagen relaxen zodat we ons voor konden bereiden voor Schotland, want daar zouden we twee meiden meeten en die zijn nogal actief met wandelen en andere sportieve dingen!

EDINBURGH (Kelly, Magdalena, Ida and Sanna)
Wauw, Schotland and Edinburgh.. Dit was toch een van mijn hoogte van deze vakantie. Deze dagen hebben we alleen maar de zon gehad! Het is een stad met vriendelijke mensen, mooie huizen en een unieke plaats.
Mijn trots is toch the ‘Arthurs Seat Hill’ dit was een berg die we beklommen hebben, we hadden ons er niet op voorbereid dus we hebben hem gelopen met dikke winter kleren en zware tassen.. na vijf minuten gingen alle jassen uit en zijn we verder gegaan in shirts omdat het gewoon zo warm was. En ik moet zeggen, ik ging kapot.. het was behoorlijk zwaar om deze berg te beklimmen met zware tassen. Maar eenmaal aangekomen aan de top… het was geweldig. We konden heel Edinburgh bekijken met de mooie zon!
Ook zijn hebben de vrouw ontmoet met de meeste piercings, wel geteld 9500!! Een blok metaal dus, ik vraag me af hoe ze dit doet als ze gaat vliegen.. Ook was het maar een rare vrouw, haha.
En ja.. de echte Schotten hebben niks onder de rok aan.. ik heb het nagevraagd, maar nee.. ik heb het niet gezien!

GLASGOW (Kelly, Magdalena, Ida and Sanna)
We hadden geen idee wat we van Glasgow moesten verwachten, helemaal niet na Edinburgh. We verbleven in een heel raar hostel, we sliepen in een kamer voor vier personen terwijl we met zijn vijven waren, die man snapte er helemaal niks van, we hadden koude douches, de andere gasten waren stoned of dronken en we moesten 45 minuten lopen naar het centrum. Gelukkig waren we maar weinig in het hostel.
In Glasgow hebben we een daytrip gemaakt naar Lochness. Het was een bijzondere dag waarin we veel gezien hebben, behalve het monster.. tegenvaller!

CORK (Kelly, Ida and Sanna)
Wat heb ik Ierland gemist.. we waren zo blij dat we terug waren in Ierland, de mensen zijn hier zo vriendelijk, de muziek, en de sfeer is bijzonder. De huizen in Cork waren allemaal gekleurd!
Ook zijn we naar het Kasteel geweest waar we de ‘Blarney stone’ hebben gekust… ja dat zou geluk moeten brengen!

ENNIS (Kelly, Ida en Sanna)
Ennis is een heel klein schattig dorpje in het midden Ierland. We verbleven daar in een privé kamer, en deze was GROOT! Genieten! Hier hebben we niet heel veel bijzonders gedaan, we genoten van alle gebouwen en de sfeer die er hing.
Hier zijn we twee dagen achter elkaar naar een Ierse bar geweest met live muziek. En dit had ik echt gemist, de live muziek doet iets met me..

GALWAY (Kelly, Ida and Sanna)
Onze laatste stop van een geweldige vakantie! We hebben deze vakantie afgesloten met een geweldige daytrip naar de Cliffs of Moher. Dit is het mooiste wat ik ooit gezien heb.. de Cliffs. Ik heb hier ook mijn momenten genomen om te genieten en terug te denken aan deze ervaring! Zoek maar op google: Cliffs of Moher. Want ik kan het niet beschrijven.

SAMENVATTING
Deze reis heeft iets met me gedaan, ik kan niet precies beschrijven wat.. Maar ik voel me een stuk zelfverzekerder en ik ben er nu zeker van dat ik meer wil gaan zien van de wereld! Ik vond het een geweldige ervaring met deze meiden en om in hostels te slapen. Helaas moet ik eerst afstuderen en dan een half jaartje werken! Maar ik heb nu zeker een doel om aan te werken, want Ik heb op zoveel verschillende momenten gelachen en voelde me zo gelukkig!

Helaas is de vakantie afgelopen en zijn de colleges afgelopen maandag weer begonnen, wat was dat afkicken zeg.. weer intensief proberen te luisteren naar het Engels terwijl ik met mijn gedachten nog steeds op vakantie ben. Ik moet zeggen dat het zwaar is om de lessen weer te volgen, helemaal aangezien wij Erasmus studenten zijn. De helft van de leraren had ons niet meer verwacht, we staan niet in de mailings lijst en geen van de leraren weet hoe onze tentamenweek eruit gaat zien en welke vakken we hebben.. dus op dit gebied is het een grote rommel..
Maar buiten de rommel geniet ik nog steeds met volle teugen van Belfast. De mensen hier op Stranmillis voelen als familie en we ondernemen veel activiteiten. Het terug komen van vakantie op Stranmillis was fijn!
Zo heb ik nu een privé coach met hardlopen. Ida een meisje uit Denmark helpt me. We rennen 2 keer in de week en pff.. wat was het eerst afzien, spierpijn als een gek!
Maar zo hebben we morgen ook een barbecue georganiseerd met zijn alle in Simon’s (onze internationale begeleider) huis.
En zo ben ik gister naar Ballymina geweest (een dorpje in Noord Ierland) om daar te dineren met een paar meiden van Erasmus bij onze flatmate!

Mijn Engels gaat trouwens echt super goed, ik vind het echt heel moeilijk om in het Nederlands te schrijven want ik praat, denk en droom in het Engels.
De mensen in al de hostels konden genieten van al mijn verhalen in mijn slaap aangezien ze in het Engels waren. Ook een beetje voorschut aangezien ik echt alles in mijn slaap vertel…

En ik ben blij dat ik weer terug ben in Ierland zodat ik weer kan werken aan mijn Iers accent, want ja,. Die begin ik nu ook echt te krijgen!
Ik hoop dat jullie nu een beeld hebben van mijn geweldige rondreis in de UK and Ireland. Ik heb veel foto’s geplaats op Facebook!

En nu ga ik nog gezellig naar de pub in school om nog even een drankje te drinken zodat we morgen weer fris en fruitig heel de dag naar school kunnen!

Heel veel liefs uit Belfast!

PS. Nog 1,5 maand.. en dan ben ik alweer thuis!

  • 19 April 2013 - 00:46

    Auk:

    Rox......
    Ik snap dat je in het Engels denkt, en dat je Nederlandse zinnen niet volledig correct zijn..
    Maaaaaar, dat je een paar dagen je hebt vermaakt met de meiden en het hebt getrokken op een Australische jongen is een beetje to much info, hahahahaha, ginger of niet.



    Een plakkus met strand van het zand

  • 19 April 2013 - 13:32

    Eva:

    Roxje!!!! Ik ben jaloers! Klinkt echt als een topvakantie, en verdiend!

    Maar ben stiekem wel blij als je over 1,5 maand weer terug bent en we lekker samen kunnen stappen! XXXXXXX

  • 19 April 2013 - 13:32

    Eva:

    Roxje!!!! Ik ben jaloers! Klinkt echt als een topvakantie, en verdiend!

    Maar ben stiekem wel blij als je over 1,5 maand weer terug bent en we lekker samen kunnen stappen! XXXXXXX

  • 19 April 2013 - 13:32

    Eva:

    Roxje!!!! Ik ben jaloers! Klinkt echt als een topvakantie, en verdiend!

    Maar ben stiekem wel blij als je over 1,5 maand weer terug bent en we lekker samen kunnen stappen! XXXXXXX

  • 20 April 2013 - 18:18

    Michel:

    Impressive!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxy

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4549

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Down Under in Australia

18 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Belfast!

Landen bezocht: