Dag lieve jongens, hallo Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu Dag lieve jongens, hallo Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu

Dag lieve jongens, hallo Dublin!

Blijf op de hoogte en volg Roxy

23 Maart 2013 | Ierland, Dublin

Hoi allemaal!
Hier een berichtje uit Dublin vanuit een hostel met een jongen die gitaar speelt! Want jaja, het is eindelijk tijd voor drie weken vakantie! En dan ga ik natuurlijk niet op mijn kleine kamertje zitten, neenee.. ik ga drie weken rondreizen in de UK. Maar voordat het tijd was om te gaan reizen heb ik nog drie intensieve weken stage gehad.

Ook al waren deze weken zo intensief, ik heb hier mijn tijd van mijn leven gehad en ik heb zoveel geleerd! Mijn band met de jongens werd met de dag beter en beter, we hadden meer contact, we konden goed met elkaar lachen maar toch luisterden ze naar mij zodra ik een les gaf. Maar ook het contact met de andere collega's werd beter en beter, ik voelde me daar zo thuis en op mijn gemak. Ik werd bij veel dingen betrokken.
In deze 6 weken dat ik stage heb gelopen heb ik 3 tutors over de vloer gehad, deze tutors bekijken een les en je folder. In de folder zitten alle lesvoorbereidingen en belangrijke zaken. Mijn eerste tutor was een ramp! Maar dat heb ik al beschreven in mijn vorige blog. Ik had een hele lijst om aan te werken. De tweede tutor was positiever maar nog lang niet genoeg voor mij.. na dit bezoekje had ik er ook helemaal geen zin meer in, maar gelukkig heeft mijn mentor mij weer helemaal enthousiast gemaakt. De laatste twee weken heb ik alles op alles gezet om mijn stage goed af te sluiten en een perfecte les te geven. En daar was het moment, mijn derde tutor kwam langs.. ik was zo zenuwachtig want er was een grote druk. Ik had een prakrijkles voorbereid met electriciteit. Het is een gewaagde les want er kan veel herrie ontstaan en je moet een goede organisatie hebben. Maar de jongens vonden het geweldig en de les ging zo goed!!! Mijn tutor was heel tevreden en ze zei dat ik een grote en goede ontwikkeling heb gemaakt, en mijn mentor kon hier alleen maar bij instemmen dus ik heb mijn stage goed afgesloten.
Met de dag voelde ik me beter en beter. Aan het einde van deze periode had ik goed contact met iedereen. Vooral het contact met mijn klasassistent was goed. Wat een toffe vrouw is dat! Ze is ongeveer 50 jaar en ze voelt gewoon als familie voor me, zo raar.. Op een dag zaten wij achterin de klas en de jongens waren helemaal stil. Maar dan, op een moment.. liet een jongen een klein scheetje. Mijn klasassistent en ik keken elkaar met een raar hoofd aan en schoten in de lach want niemand van de jongens kreeg ik rood hoofdje of had het gehoord. Na dit moment heb ik alleen maar gelachen met haar.

Afgelopen week had Campbell college een musical. Dit was een musical van P6 (groep 6) en P7 (groep 7), maar P5 was het koor. Op woensdag avond ben ik samen met 8 Erasmus studenten de musical gaan bekijken, en wauw.. wat was ik trots op al de jongens. Ze hadden een geweldig stuk neergezet!

En dan was het zo ver, vrijdag, mijn laatste dag.. Zo niet leuk! :( En de dag begon ook echt verschrikkelijk.. Er was een zware sneeuwstorm en het was verschrikkelijk om op stage te komen. Daar aangekomen waren er maar 2 jongens uit mijn klas en er werd me verteld dat mijn mentor niet kon komen vanwege het weer, ik helemaal balen want ik wilde dag zeggen tegen alle jongens en mijn mentor bedanken.
Gelukkig kwam mijn mentor toch nog naar school en uiteindelijk waren er 15 jongens van de 19 aanwezig, dus ik helemaal blij! We hadden een geweldige ochtend gehad. We hebben namelijk een pingpong toernooi gehouden, en alle jongens wilden winnen van Miss Kapteijns antuurlijk.. maar dat is ze niet allemaal gelukt! Het was een heerlijke afsluiter, de laatste 15 minuten waren speciaal voor mij.. ik mocht de jongens mijn voornaam vertellen. Maar voordat ik ze het vertelde had ik ze gevraagd wat ze dachten hoe ik zou heten: Lyndsey, Sofie en nog veel meer namen. Ze keken raar en verbaasd toen ze hoorde dat ik Roxy heette. Ik heb veel lieve kaartjes en cadeautjes gehad. Ook heb ik een apart cadeautje gehad van mijn klasassistente, heel lief! Voor mijn mentor en de school had ik een typisch Nederlands cadeautje: Tulpen!
Ik heb het droog gehouden totdat ik de school acher me liet en naar de bus liep.. toen heb ik toch wel een paar traantjes gelaten, niet alleen omdat ik de jongens, mijn collega's en de school ga missne maar ook omdat ik zo uitgeput was.. 6 weken stage was zo geweldig, maar zo zwaar!!
Gelukkig heb ik wel een goed excuus om nog een keertje teurg te komen.. ik heb namelijk de jongens beloofd om stroopwafels mee te nemen! Dus voordat ik weer vertrek naar Nederland kom ik nog een keertje doei zeggen!

Buiten mijn 6 weken stage heb ik ook nog een sociaal leven gehad hier! Ik heb veel activiteiten gedaan met alle Erasmus studenten, zo gaan we elke week wel een keertje stappen in Laverys, en ja.. je kan heel goed stappen in Belfast, misschien wel te goed.. haha! Het waren mooie avonden!

Zo was hier afgelopen zondag St Patricks day, ik moet zeggen dat ik nog steeds niet weet waarom we het vieren, maar het was helemaal leuk! We zijn met zijn alle naar de optocht geweest! Iedereen droeg groene kleren en was vrolijk. Mensen waren aan het zingen, dansen en aan het drinken. Nadat de optocht was afgelopen zijn we naar huis gegaan om ons voor te bereiden op het stappen, ja ook deze avond was weer goed! Helaas moest ik vroeg naar huis omdat ik de voglende dag weer stage had.. Maar geen probleem voor mij. Moe of niet, stage daar ga ik naartoe!

Maar nu heb ik dus lekker drie weken vakantie! Vandaag zijn we aangekomen in Dublin en we zijn nu al helemaal gesloopt. Samen met Kelly en Hilde slapen we in een HUGE hostel, echt heel groot maar heel gezellig. We hebben een grote huiskamer en keuken waar iedereen te vinden is. Aankomende dagen gaan we de stad verkennen en leuke activiteiten ondernemen. En dan is het zover, woensdag gaan we naar Londen! Daar overnachten we op een campus (gratis!). Want een rviendin van Kelly woont hier. Ook gaan we donderdag naar de musical WICKED! :D. Vervolgens gaan we die zaterdag rondreizen richting Manchester om vanuit daar te vliegen naar Edinburgh (schotland).
We hebben nog geen echte plannen voor de derde week maar we weten dat we via het westen van Ierland naar het zuiden gaan om vervolgens weer terug te gaan naar Belfast,
Genoeg te doen dus! :)

Ik ga nu lekker koken met de meiden en energie opwekken om misschien vanavond naar een Irish pub te gaan!

Dus tot zo ver!

Heel veel liefs uit Belfast xxx

Oh en pap: GEFELICITEERD met je verjaardag! :)

  • 24 Maart 2013 - 01:33

    Leonie:

    Hoi Roxy, wat een verhaal, past wel helemaal bij je! Keihard moeten werken om je stage goed af te sluiten en al die emoties daar om heen. Volgens mijn heb je ook super veel geleerd op,alle gebieden. Ben trots op je, dat heb je toch allemaal mooi gefixed, toch? Geniet dan ook van je vakantie en lekker naar Londen! Jip is kei jaloers op je! Ga je naar de m&s -store? Haha. Xxxx leOnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxy

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 4543

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Down Under in Australia

18 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Belfast!

Landen bezocht: