Genieten zolang het nog kan! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu Genieten zolang het nog kan! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu

Genieten zolang het nog kan!

Blijf op de hoogte en volg Roxy

07 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Wow wat gaat de tijd hier snel. Het voelt alsof ik hier al maanden zit en ik iedereen zo goed ken, maar in de werkelijkheid zit ik hier nu voor 3 weken. Elke dag ondernemen we veel activiteiten zodat we geen tijd hebben om ons te vervelen. Ik ben dus de hele dag bezig en de tijd die ik voor mezelf heb gaat dan snel voorbij! Elke avond ben ik dan ook helemaal kapot door alle indrukken die ik hier zie en meemaak. En aangezien ik al voor 1,5 week niet heb geschreven ga ik nu een lekker lang verhaal vertellen met veel avonturen die ik heb mee gemaakt. Er zullen vast veel grammatica en spellingfouten inzitten, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om mijn verhaal daarop te controleren :) en een goed excuus, ik heb dyslexi (a). Dat wordt hier trouwens allemaal geregeld, ik krijg extra tijd voor mijn tentamens en er wordt niet gekeken naar mijn spellingfouten, whuaha!

Vorige week zaterdag zijn we met zijn alle naar een echte Ice hockey game geweest, ik was er nog nooit geweest maar ik heb me goed vermaakt de eerste 15 minuten! daarna ben ik half in slaap gevallen omdat het best eentonig was en ik de avond ervoor uit was gegaan. Ik werd pas wakker als er een gevecht plaatsvond, en ja.. die vonden er veel plaats! Maar het was een bijzondere ervaring.
De dag erna hebben we de film Titanic gekeken om vervolgens naar het Titanic museum te gaan. Het was een mooie ervaring om dit te zien. We zijn die avond, voor het eerst, vroeg naar bed gegaan omdat maandag de lessen zouden beginnen.
Ik moet toegeven dat ik redelijk zenuwachtig was. Nieuwe mensen, nieuwe onderwerpen en alles in het Engels. Maar wonder boven wonder gaat het gewoon GOED! Ik kan de docenten goed verstaan en begrijp waar ze het over hebben, behalve als ik de avond van te voren ben wezen stappen.. het lijkt dat alsof de docenten Chinees spreken, niet te doen. Zo zijn we afgelopen maandag wezen stappen in Polar (of Polaur, geen idee hoe je het uitspreekt en schrijft, haha) maar het was een GEWELDIGE avond! Iedereen had het naar zijn zin en er werd veel gedanst. De dag erna was minder, ik had les van 9 tot 5!!! Niet te doen, toch is het me gelukt om wakker te blijven.. al ben ik in een tussenuur naar huis gevlucht om daar 30 minuten te slapen.
Maar de klasgenoten zijn heel aardig en helpen je overal bij, we worden behandeld alsof we een van hen zijn. al vinden ze ons nog wel grappig met al onze accenten, kromme Engelse zinnen en grappen die we maken. De lessen die we hier krijgen hebben we voor grotendeels al behandeld in Nederland, het is dus veel herhaling en ik voel me af en toe redelijk slim omdat ik al veel dingen weet! Maar dit vind ik helemaal niet erg. Ook krijgen we bij PDMU (soort Pedagogiek achtig) een eigen Erasmus assessment!

Afgelopen weekend was rustig maar leuk. We hebben een meisje die uit China komt. Ze had voorgesteld om voor ons te koken, een leuk experiment voor een keer. De tranen stonden in mijn ogen zo pittig was het. We kregen namelijk tomatensoep met ei en pepers een hele rare combinatie! We hebben alles gegeten met van die stokjes, wat een ramp..
Nadat we veel gegeten hadden ben ik met drie andere meiden naar Belfast Castle geweest. Wauw, wauw en nog eens wauw. Ik weet waar ik later wil trouwen. Het was een klein maar bijzonder kasteeltje. Je kon daar op een bankje zitten en kijken naar de oceaan. Op dit moment had ik een klein geluksmomentje :). Ik heb verschillende foto’s hiervan, maar de foto’s zijn oke en niet geweldig, je moet er eigenlijk gewoon geweest zijn, dus ik stel voor dat jullie allemaal een ticket boeken naar Belfast zodat ik jullie hier al dat moois kan laten zien! En die avond zijn we natuurlijk weer gaan stappen! (Ja dat stappen is hier ook helemaal geweldig en niet te beschrijven!) Maar de volgende dag hadden we al weer helemaal vol gepland met de kerk, de markt en een voetbalwedstrijd kijken in een pub. Ja geloof het of niet, ik heb hier al een paar voetbalwedstrijden gekeken.. en ik vind het gewoon leuk!! Ook ben ik een paar keer naar een kerk geweest, het is een goede ervaring. Ook al geloof ik niet in god of ben ik niet Katholiek, ik vind het toch bijzonder. Al moet ik toegeven dat ik die zondag bijna in slaap gevallen was in de kerk, en natuurlijk zat ik helemaal voorin.. oeps! Dus als ik terug kom ik Nederland ben ik een heel ander persoon!

In de avond hebben we natuurlijk niet stil gezeten.. die avond was er namelijk SUPERBOWL (of hoe je het ook schrijft?). Dat is Amerikaans voetbal! Het begon om 23.20 en het eindigde om 3 uur snachts. Twee meiden van Amerika hadden allemaal amerikaans eten gemaakt (nacho’s, oreo’s en kipdingen en nog veel meer). Ik begreep niet veel van het spel maar het was gezellig om dit met iedereen te kijken en om samen in slaap te vallen na 30 minuten.

Deze week ben ik extra aan het genieten van de leuke de leuke dingen die we hier ondernemen. Nu hebben we nog veel vrije tijd en het voelt als een grote vakantie! Maar dit gaat vanaf maandag veranderen. Dan begint namelijk mijn School basedwork, oftewel: mijn stage. Ik ga 6 weken lang stage lopen op Campbell college. Ik ben erg benieuwd hoe en wat, ik krijg van veel mensen te horen dat het een goede en gezellige school is. En het leuke is dat het een school is met ALLEEN MAAR JONGENS die in schattige uniforms lopen! Ook moet de juffrouw nette kleren dragen, daarom ga ik morgen lekker shoppen en kleren kopen! Maar ik ga dus 6 weken stage lopen waarvan ik 5 weken lang elke dag 2 lessen moet voorbereiden, geven en evalueren. Dit betekent dat het een drukke periode gaat worden. maar ik denk dat ik hier heel veel ga leren! Ik moet om half 9 aanwezig zijn daar, en de school is in West Belfast dus ik moet heel wat afreizen om daar te kopen.. helaas moet ik dan ook de bustickets betalen en in totaal is dat 90 pond. Want ze hebben hier gewoon geen fietsen! En als er mensen fietsen, dan fietsen ze op de stoep omdat ik geen plaats voor hen is op de weg.

Vanavond hebben ze een chocolade fontein voor ons geregeld, jammie! En daarna gaan we naar de Students Union. Dit is een pub in Stranmillis voor de studenten. Ze hebben daar elke dag activiteiten en er hangt een gezellig sfeer. Vanavond is de laatste drukke avond omdat maandag de school basedwork begint. Alle studenten van Stranmillis gaan dan naar hun eigen huis.. dus de campus zal dan leeg zijn, maar dat is geen probleem want met alleen de Erasmusstudenten maken wij hier een groot feestje van!

Het is nu half 5 in Belfast, dit betekent dat ik over een uurtje ga eten. Maar eerlijk gezegd heb ik nog geen honger, want ik ben pas net terug van Nando’s, dat is een restaurant. De buddies van hier hebben ons mee genomen om te gaan lunchen. Lekker dat het was, maar veel!!

Aankomende dagen ga ik dus nog even genieten van alles en iedereen en dan gaat het echte werk pas echt beginnen! :)

Heel veel liefs uit Belfast!

Ps. Mijn simkaart van Nederland is vorig weekend kapot gegaan. Dit was heel vervelend want hierdoor kon ik mijn telefoon niet meer gebruiken en dus ook geen whatsapp of smsjes sturen. Ik heb dus moeten bellen naar Nederland om te vragen of ze mee een nieuwe simkaart konden opsturen, maar natuurlijk waren er allemaal fouten in het systeem en hebben ze me 10x in de wacht gezet waardoor ik lang heb moeten bellen. Maar gelukkig is de simkaart nu onderweg naar Belfast en kan ik deze week mijn nummer weer gebruiken. Ik ga dan meteen een nieuwe telefoon kopen want mijn Crackberry heeft het begeven (joepie, nieuw excuus om een nieuwe telefoon te kopen:))

Pss. Ik vind het soms moeilijk om mijn verhalen te schrijven omdat ik hier zoveel meemaak. Ik hoop dat jullie nu een beetje een beeld hebben hoe ik hier nu leef!

  • 07 Februari 2013 - 17:59

    Bas:

    Nee mijn beeld is nog niet rond! Hoe zit t met de mannen( gingers);)

  • 09 Februari 2013 - 14:30

    Leonie Verest:

    Hi Rox,

    Super dat je het zo naar je zin hebt. Het is heerlijk om je verhalen te lezen. Het is net een rollercoast als je het leest en volgens mij is dat ook zo. Belfast castle never heard of it....maar wie weet dat ik ooit ga zien. Gisteren wezen carnavallen hier in den Bosch. Was redelijk gezellig maar volgens mij mis je niets hier ook al is het nu carnaval. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je verhalen. Take care!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxy

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4554

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Down Under in Australia

18 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Belfast!

Landen bezocht: