Wauw! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu Wauw! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu

Wauw!

Blijf op de hoogte en volg Roxy

23 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Ik typ dit bericht met een big smile in mijn bed. Momenteel ben ik een heel gelukkig meisje! Ik vind Belfast helemaal geweldig. We hebben al zoveel dingen meegemaakt dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Maar om te beginnen wil ik vertellen dat mijn hoofd een grote zoekmachine is voor Engelse woorden. Het vertalen en het spreken in Engels gaat steeds beter en beter. Ik leer veel van de andere mensen die Engels praten en kan mezelf steeds beter verwoorden, soms is het wel even puzzelen. Maar toch is mijn uitspraak niet volledig waardoor er veel grappige miscommunicaties ontstaan, waar we alleen maar om kunnen lachen.
Het is raar om vervolgens in het Nederlands te praten. Ik moet nadenken om de juiste woorden te gebruiken.

OH, en dan nog iets wat ik moet vertellen. Als we terug komen uit Belfast kan ik de Nijmeegse vierdaagse lopen. Want wauw, wat lopen wij hier veel zeg! Elke keer als we naar de stad gaan, lopen we 30 minuten. En je moet natuurlijk ook naar de supermarkt en de andere winkels. En tja, wij zijn weer verdwaald. We hebben in totaal 2 uur teveel gelopen.. maar ach, dan hebben we de andere straten van Belfast ook weer gezien. We hebben aan veel verschillende mensen de weg gevraagd, en iedereen zei: ‘it’s a few minutes to walk.’ Maar stiekem was het nog 30 minuten lopen. Dus we hebben al heel wat kilometer gelopen. Maar we wennen er aan. Ik vind het helemaal niet erg om te lopen. (jaja, geloof het of niet..)
Gisteren heeft het heel de dag gesneeuwd. En de Ieren zijn ook niks gewend, er ligt nog geen 2 centimeter sneeuw en er rijden geen taxi’s meer. De Ieren weten niet wat ze met de sneeuw moeten doen, dus gaan ze de Erasmus studenten maar bekogelen. We hebben heel Stranmillis rond gerend om de sneeuwballen te ontwijken. Gelukkig hadden we al snel een taxi naar de Pub (jaja, er reed 1 taxi!!). Het was de eerste avond voor mij in een pub. In een woord: GE-WEL-DIG! Hier kunnen de Nederlanders nog wat van leren! Iedereen danst, en ja.. zelfs de jongens! En ik heb mijn ogen uitgekeken. De meiden liepen op hakken van 12 centimeter met korte, glitter broekjes. Zo fout, dat het gewoon leuk was om te zien!

Na 4 uur geslapen te hebben zat ik uiteraard fris en fruitig aan het ontbijt. We hadden vandaag een dag waar we veel informatie kregen over de school, de mensen, de stad en ga zo maar door. Kortom, de hele dag luisteren naar dat Engels, vermoeiend.. maar het was prima te volgen! Ook hebben we vandaag ons lesrooster gekregen, we starten volgende week maandag met de eerste lessen, I’m really excited. Ook zijn we er vandaag achter gekomen dat we binnenkort 6 weken fulltime stage gaan lopen. Dit betekent: elke dag van 9 tot 4!

En dan is er nog een ding wat ik wil vertellen. We hebben echt hele leuke meiden in onze flat zitten. We kwamen vandaag thuis van weggeweest en we kwamen ze tegen om de gang. we hebben hier een poos gezeten (why? Geen idee.. we waren moe en hadden geen zin om naar onze kamers te gaan?). je kunt goed met ze lachen, desondanks ze als echt Ieren praten! In het begin kon ik ze echt alles behalve verstaan, het leek net chinees. Maar ik wen eraan en ik kan het nu wel verstaan!
Ik weet een ding zeker, ik ga hier een hele leuke tijd beleven om nooit meer te vergeten (ja het klinkt misschien cliché, maar het is wel waar!). En nu ga ik snel slapen, het is hier nu 1 uur en morgenvroeg gaan ze het brandalarm testen. Dit doen ze elke woensdagochtend. Slaaplekker lieve mensen!

Oh en nog EEN dingetje, de campus, die heel veel heuvels heeft, is nu een grote ijsbaan. Volgens mij kennen ze hier geen zout om het te strooien.. en ik liep daar natuurlijk met mijn hakken. Maar tot mijn grote verbazing ben ik niet gevallen, al moet ik zeggen dat het niet veel scheelde.

  • 23 Januari 2013 - 08:19

    :

    Hahaha Rox wat een avonturen. Ik mis alleen nog de gingers... Maar ik neem aan dat we die in je volgende verslagen volop zullen horen? Geniet ervan en we gaan snel skypen!

  • 23 Januari 2013 - 08:47

    Suzanne:

    Heey Roxy,
    Wat lees ik nu? De nijmeegse vierdaagse :) hebben we dus nog een
    wandelpartner! Ik zie aan de verhalen dat je nu al een top tijd hebt, en dat na 5 dagen.
    Nog heel veel plezier, en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal :)
    X Suus

  • 23 Januari 2013 - 12:30

    Eva:

    Hahaha Rox, geweldig om te lezen. Ik zie jou daar al schuifelen op je hakjes! Ik doe in Nederland overigens niet veel anders hoor...

    Ben wel benieuwd naar zo'n pub inderdaad, ik zie het al voor me met die dansende gingerboys en ordinaire meisjes! Kun je volgende keer niet stiekem een foto maken? Haha veel plezier daar & spreek je snel xxx

  • 23 Januari 2013 - 16:52

    Auke:

    Pfjoe, je vermaakt je gelukkig! niet dat ik daar bang voor was..
    en weet je wat: de eerste roxy-loze-maandag is al voorbij en IK HEB HEM OVERLEEFD.

  • 24 Januari 2013 - 15:57

    Leonie Verest:

    WAUW wat een enthousiasme! En hoe zijn de mannelijke Ieren eigenlijk echt zo ....???

  • 24 Januari 2013 - 17:46

    Els Van Wezel:

    Leuk te lezen hoe enthousiast je bent. Houden zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxy

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4552

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Down Under in Australia

18 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Belfast!

Landen bezocht: