De eerste dag - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Roxy Kapteijns - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Roxy

19 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Waabenjij.nu
19 januari’13
De eerste nacht gehad in mijn kamertje van 12m2. Wauw, wat een avontuur hebben we al beleefd. We hebben geluk gehad dat onze vlucht gegaan is want hier aangekomen was er een dikke sneeuwstorm. Gelukkig heeft een taxichauffeur ons gebracht. Maar we kwamen wel wit aan op de campus. De mensen hier zijn heel sociaal, ze helpen je met al je problemen en groeten elkaar ALTIJD! We kwamen daar aan en vonden de campus verschrikkelijk groot. We waren ook meteen verdwaald… over heel het terrein staan verschillende gebouwen met allemaal studenten erin.
Ik zit in de gang met Hilde. Josephine en verschillende Stranmillis studenten (Ieren). Maar deze Ieren gaan in het weekend naar huis, dus we hebben de gang met zijn drieën. Heerlijk, de muziek staat kneiter hard en kunnen lekker meebleren en we hoeven nergens rekening mee te houden. ook hebben we gewoon een BAD in onze gang. Aangezien ik Nederland geen bad heb.. ga ik genieten van het feit dat die hier wel is.
Maandag komen alle andere Stranmillis studenten. Ik ben heel benieuwd hoe het dan hier is.

Tot nu toe gaat het ook goed met mijn allergie. Gisteren kwam ik in de kantine en ze hadden speciaal een heerlijk visje voor gemaakt terwijl de andere studenten een raar, vies kippetje kregen.
Het is een grote kantine met veel tafels (net zoals in Amerika) je loopt langs het eten en dan schept een kantine vrouw het eten voor je op. Vanochtend kregen we een echt Engels ontbijt met spek, eieren, bonen en toast. Over Engels gesproken.. ik heb al verschillende blunders gemaakt… maar ach, dan kunnen we nog eens lachen!
Nu zijn er 6 Erasmus studenten de rest arriveert maandag. De studenten die er zijn, zijn super grappig aardig en sociaal. We gaan vanmiddag met zijn alle naar de stad om te kijken voor een Ierse telefoon.
Nu hebben jullie een kleine indruk hoe het hier gaat en eruit ziet. Ik vind het nu allemaal fantastisch!  Dus ik ga me hier helemaal thuis voelen deze 4,5 maand. Eigenlijk heb ik nu al zoveel te vertellen, maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen! Foto’s volgen nog!

  • 19 Januari 2013 - 13:06

    Auke:

    Ik neem aan dat je die eerste Engelse blunders hier gaat vermelden? Kunnen we ook even lachen...... X knoevels

  • 19 Januari 2013 - 14:05

    Lisanne:

    Leuk om te lezen dat jullie 3tjes goed zijn aangekomen :)! En dat jullie samen op de gang zitten. Dat is fijn !
    xx

  • 19 Januari 2013 - 15:54

    Janne:

    Fijn dat je goed bent aangekomen Roxy! Geniet van je tijd daar, want die wordt zeker geweldig :) En vooral ook genieten van t heerlijke ontbijt daar haha, daarvoor zou ik nog werk en keer terug willen! Liefs

  • 19 Januari 2013 - 16:09

    Lotte:

    Wat goed om te lezen dat jullie nu al thuis zijn daar rox! Klinkt heerlijk op de sneeuw na, maar in nl zitten wij daar ook niet veel beter mee. Snel skypen muppie! Kus

  • 19 Januari 2013 - 19:11

    Leonie En Harrie:

    Hoi Roxy,
    Vanmiddag waren we bij oma en we hebben precies verteld wat je hebt geschreven en natuurlijk dat je goed bent aangekomen met de 2 anderen. Liijkt me echt vet om daar te zijn, echt een nieuw avontuur.

    Heel veel pleizer daar!

  • 19 Januari 2013 - 20:28

    Eva:

    Hee meis! Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat je t leuk vindt daar! Heel veel plezier daar & hopelijk snel weer een nieuw reisverslag! :) Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxy

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 4554

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Down Under in Australia

18 Januari 2013 - 01 Juni 2013

Belfast!

Landen bezocht: